Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2011 14:15 - Пагани Зонда
Автор: slk Категория: Забавление   
Прочетен: 1430 Коментари: 0 Гласове:
2




Пагани Зонда е спортен автомобил със средноразположен двигател, произвеждан от Пагани от 1999 година в Италия. Годишно се произвеждат 17 — 19 автомобила от този модел. Към юни 2009 година са проиведени 106 коли, някои от които тестови, като версиите са две: двуместно купе и роудстър. Конструкцията на автомобилите е предимно от карбонови нишки. Някои от по-ранните конструкции са направени от шампиона във Формула 1 Хуан Мануел Фанджо. Първоначално автомобилите е трябвало да бъдат наречени „Фанджо Ф1“, но след смъртта му през 1995 година са преименувани на Зонда, което е местното название на вятъра фьон в Аржентина — „viento sonda“.

Зонда R Clubsport е показана за първи път пред публика на Женевското моторно шоу през 2007 година, използвайки 6 литровия V-образен 12-цилиндров двигател взет от състезателната версия Мерцедес CLK-GTR. Конкуренцията на R Clubsport се състои от коли с насоченост към пистата като Ферари FXX и Мазерати MC12 Corsa, вместо от обичайните конкуренти на Зонда. Моделът е само пистов и няма разрешение за употреба по обществени пътища. Автомобилът обаче не отговаря и на регулациите на ФИА, затова, подобно на Ферари FFX, може да бъде използван от притежателите си само на специално провеждани за целта пистови мероприятия.

Въпреки че споделя голяма част от формата на Зонда, R Clubsport е почти изцяло нова разработка, ползвайки само 10% от компонентите на Зонда F. Хорасио Пагани загатва, че моделът е тестово муле за някои части, които ще бъдат използвани при наследника на Зонда и че той с точност отразява някои от характеристиките на наследника. Цената на R Clubsport е 1.46 милиона долара.

Карбоновото шаси включва купе с ролкейдж и гумен състезателен резервоар с 4 горивни помпи и капачка за бързо презареждане на гориво, подобно на състезателните коли от GT сериите. Ходовата част е удължена с 47 mm, за да се увеличи стабилността. Предните и задните калници са чисто нови, направени специално, за да се пригодят към формата на новото окачване и са изработени от авионал, здрава алуминиева сплав. Облечените със сликове джанти са изковани от магнезий и са с централно захващане. Това, както и монтираните на борда пневматични крикове (както при FXX), позволява бърза смяна на гумите. Колата усеща, показва и записва информация за количеството съпротивление, което се генерира на всяко колело по всяко време. Тази система позволява колата да се настройва според трасето и условията.

В допълнение на удължаването на ходовата част, общата дължина е увеличена с 394 mm, а следата с 50 mm. Каросерията и аеродинамиката са преработени, за да предлагат максимално притискане към пистата и по-добро управление на завоите. За това спомагат по-дългият преден капак, покритието на долната част на автомобила и новият заден надвес с регулируемо задно крило спортен дифузьор. В задната част се забелязва почти пълната липса на панели за сметка на големи вентилационни отвори, за да може двигателят да бъде охлаждан достатъчно дори при максимално натоварване.

Мощността на двигателя е увеличена на 739 конски сили. Добавени са свръхлека карбонова високопроизводителна впръсквателна система, спортен съединител и отделителна система подобна на тази във Формула 1, с керамично покритие за оптимално разсейване на топлината. Двигателят е свързан с шестстепенна напречно монтирана секвенциална скоростна кутия. За направата му са използвани двигатели на AMG и M3 Power.

Оборудването във вътрешността на колата отразява насочеността на колата към спортно управление на пистата вместо към удобно шофиране по шосетата. Седалките са специално изработени да пасват на тялото на конкретния клиент, за да могат да му осигурят комфорт. Както и преди, арматурното табло на Digitek предоставя съществена информация, а сложната телеметрия позволява различни сензори да наблюдават радлични аспекти на колата.



Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене